onsdag 14 november 2012

Min lediga dag


Fyra tvättar tvättade
Bara tre hängda, orkar inte med den sista
Lagat lunch (lunch om Majken och Ester får välja, alltså korv och makaroner)
Bakat kaka - för att det är gott och för att vi var sugna
Gått ut med Otis på en promenad och tre tomtrastningar
Läst fem sagor
Lagat middag. Raggmunkar för åtta personer, men vi var bara sju, varav två treåringar,  och ändå gick allt åt.
Tampats med Otis på olika sätt.
Ramat in bilder på småflickorna.
Ringt till stallet fem gånger utan att komma fram.
Plockat.
Bytt till annan köksmatta.
Tömt och fyllt diskmaskinen ett antal gånger.
Kört Ernst till pingisen..
Hämtat honom från pingisen.
Räknat ut att grannen bredvid, medelåldersparet med vuxna barn, har städhjälp. Jag är lite detektivig till min läggning.
Förhört min äldsta son på hjälpverb ( kanske har jag glömt allt jag någonsin lärt mig i skolan)
Förhört Signe på glosor, lyssnat när hon läste på engelska och översatte. Det var en fin stund fast jag inte riktigt kan förklara varför.
Klippt Majkens lugg. Hon njöt som bara hon kan.
Borstat tänderna och lagt flickorna och somnat hos flickorna.
Vaknat, grusig i ögonen och gått ner för att sedan gå upp igen för att natta Signe.
Sen Greys anatomy med Ella.
Läsa bloggar
Facebooka
Bloggat
Och lite annat har jag gjort som jag kanske har glömt. Jo jag mutade flickorna och sa att dom skulle få en kaka när dom hade städat sitt lekrum. Oj vad dom städade och sen när jag kom och kollade var allt i en stor hög fast golvet var tomt. Så då fikade vi.

2 kommentarer:

LMR sa...

Oj vad mycket som blir gjort på din lediga dag!

Och de är smarta, era minsta flickor. Om man säger "städa", men inte definierar vad det innebär, så får man kanske räkna med att det kan bli på annat sätt. Än vad man själv hade tänkt sig. Lite kråkstädning, tänker jag, som kråkan i Mamma Mu.

Maria sa...

Hej
Visst är dom? Man blir liksom full i skratt när man ser vad dom åstadkommit.kram