måndag 5 januari 2009

Firat

Vi har firat våra två nyblivna sjuåringar idag. Fem vaknade jag för jag trodde att det var morgon och att jag måste gå upp för att hinna. Jag hade nämligen hört min man gå upp en stund tidigare. men det visade sig att klockan bara var fem och han hade bara gått upp för att släppa ut katten. Han och katterna har något slags jobbigt samarbete på natten som innebär att dom ska släppas ut och ha mat och ibland även släppas in. Mig väcker dom aldrig så när han är bortrest så sover dom hela nätterna utan problem. Visst är katter smarta?

Mina sjuåringar blev så nöjda och glada och fikade glatt Pavlovatårta klockan sju på morgonen. Själv är jag typ jätte trött nu och min man jobbar. När ska jag smyga iväg och vila idag undrar jag.

Kalas har vi haft så det som återstår av firande är bio i eftermiddag och lasagne till middag.

Inga kommentarer: