tisdag 6 januari 2009

Sovit mig trött

Så trött och smådeppig idag. Känner mig elefantstor och orörlig. Såg en dålig dokumentär på TV 4 om barnfetma igår och identifierade mig plötsligt med pojken man fick följa. Så stor känner jag mig också och jag längtar faktiskt efter att kunna springa igen. Gnällig är jag idag och tråkig att vara i närheten av. Till och med jag själv är less på mitt eget sällskap.

Om två dagar börjar jag jobba igen och jag känner mig orolig för att inte orka. Halvtid ska jag jobba nu ett tag framöver. Alla böcker om tvillingar är gamla och det som står där stämmer ofta inte alls idag. Bland annat avsnitten om sjukskrivningar som i princip verkar ha varit obligatoriska från vecka 22 eller liknande. Man skulle vila tre timmar om dagen och ofta bli inlagd på sjukhus en massa veckor. En del är jag lättad över att det inte är så längre, men andra jag vet inte. Ibland ska man orka lite väl mycket idag. Gud vad jag gnäller. Jag har vaknat trött idag.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vad då gamla? *ler* haha och här har du en som blev sjuksriven i v 21 och sen låg inlagd i sju veckor. Så det _händer_ ju fortfarande...

*ler*

Maria sa...

Hej
Ja stackars dig, det måste ha varit hemskt att bo så länge på sjukhus med syskon hemma. Jag tar tillbaka lite grann. Fast det mesta stämmer inte så bra med alla gamla böcker. Visst?

Anonym sa...

Absolut inte stackars mig. det var då rakt inte så farligt som det låter. Vi ser det som en "fas" i tvillinglivet. Fick en del vänner där inne...och lärde mig en massa. Och fick ta det lugnt. Tvillsen stannade kvar i magen så det gjorde ju susen.. 23timamrs sängläge.. mohaha.
Man fick lite perspektiv när maken sa "ja förra året var du borta en sjättedel av tiden" ;-) hm. Det var nog isf mer "stackars maken" som fick dra lasset hemma själv i så många veckor. *skrattar*

Vad är det som inte stämmer tycker du? Du har ju dessutom en tvill-grav i bagaget så du borde ha massor av tankar. :-)
maila mig om du känner för det!

kramis