söndag 11 januari 2009

Sura föräldrar

Igår hade våra barn två sura, griniga föräldrar. Dom sover för lite och en gillar inte mörker och november, december och januari så värst och den andra är gravid och lite små knepig. Men vi kom igen idag. Tror jag i alla fall.

Vi har varit på badhuset med våra tre barn som gillar det och den fjärde har åkt slalom i backen inte så långt hemifrån och har haft hur kul som helst. Kommentar jag fick på badhuset var: Det var en rejäl kagge, det där. Mannen som yttrade orden satt ungefär 10 meter bort och tyckte att han var vitsig. Jag gav honom onda ögat.

Säg aldrig något om en gravid kvinnas kropp, lova det. Och om du ändå vill säga något så säg något fint och använd aldrig ordet rejäl eller kagge.

5 kommentarer:

Anonym sa...

jag håller med du!!! sluta kommentera gravida kvinnors magar, de är våra. (än värre är väl när de ska fram och _känna_ huuuh!!)

jag håller en tumme att ni i morgon vaknar pigga och med mycket energi! kul att ni fått bada och roligt med skidtur för den som ville det!

kram

Anonym sa...

Åh, jag gillade kommentarer och uppmärksamhet på min mage. Båda gångerna...
/Johanna

Anonym sa...

Detta svar borde mannen med kommentaren fått: "Till skillnad från DIN KAGGE så är MIN MAGE värd sin vikt i GULD"....
kram från Gunnel

Maria sa...

Är inte kagge ett manligt ord?? Tror att det bara är män som kan ha kaggar till mage!! SÅ han hade nog en själv!

Maria sa...

Hej johanna
Ja gud känna är det inte många som gör. Det känns bara för privat.

Hej Johanna
Ja det låter bättre att gilla det. trevligare för både dig och din omgivning. Jag vill bara ha magen för mig själv.

Hej Gunnel och Maria
Ja jag hade lust att kommentera hans kagge för den var inte så liten heller. Och jag tycker också att kagge är så manligt ord.