torsdag 22 januari 2009

Något glatt

Jag hade tänkt försöka skriva något positivt och glatt varje dag för att pigga upp mig själv. Men jag kanske börjar imorgon med det för idag går det inte att krysta fram någonting. Jo förresten så gjorde min nioåring nästan hela middagen, korv och tortellinisar med pappan som gjorde tomatsås, och jag fick sätta mig vid dukat bord och färdig mat och det var skönt.

Annars har jag bestämt mig för att be om att bli sjukskriven på heltid nu och det är lite vemodigt men helt nödvändigt. Jag måste alltid gå lite över gränsen för att inse saker och det har jag gjort den här veckan. Börjar grina vid minsta svårighet och blir nästan tokig när jag måste hjälpa låntagarna på bibblan. Det är en sak att gå en promenad, det klarar jag än så länge, men att sätta sig och resa sig om vartannat och när jag minst anar det går inte. Jag blir så andfådd och låntagarna säger, en del av dom, nej men inte ska väl du böja dig, inte ska väl du behöva gå ända dit. Nä det går inte, hela jag håller på att bli en skyddad verkstad.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Det är så mycket jobb jämt och innan du vet ordet av är du tillbaka. Nu har du annat viktigare att prioritera, så är det med det.

Kramar Ulrika

RANA sa...

Åh, gumman. Jag skickar MASSOR av kramar till dig. Var snäll mot dig själv...

/Rana

Knicke sa...

Allt löser sig. Ta hand om dig!

Anonym sa...

Jag kommer sakna dig på jobbet, men nu är det viktigare att du får vila och ta allt i den takt som är bra för dig och bebbarna.
Ladda batteriet så gott det går inför vad som komma skall.
Kram Susanne M
PS Jag hoppas att vi i alla fall hinner ses i veckan.... jag är i ho på tisdag...

Anonym sa...

Det blev visst något extra tryck när jag skrev mitt namn.... Susanne Md...*ler* ska ju bara vara M