onsdag 28 januari 2009

Magsjuk

med tvillingar i magen, det gjorde ont. Vill bara säga det nu när jag är ute på andra sidan efter att ha kräkts mig igenom natten. Nioåringen sover på soffan och kan inte äta och inte kräkas. Elvaåringen vill inte heller äta förutom en bulle och lite kräm, men han är också tokförkyld. Min man hämtar just nu hem sjuårspojken som har ont i magen. Men en sjuåring är ju frisk eftersom hon gick igenom det här först. Och min man han är inte där. Än.

Och sedan ville elvaåringen följa med och köpa tvättmaskin eftersom våran lagt av, på väg dit ringer dom då från skolan och säger att sjuåringen inte mår bra. Men på väg till skolan börjar elvaåringen må dåligt och min man hjälper honom ut och då svimmar han i en snödriva. Sedan frågade han: Vad hände? Sjuåringen hinner precis ut på skolparkeringen när han kräks. Två stycken vill äta middag idag...

Sedan vill jag gråta lite över alla utgifter och räkningar som rasar in just nu och vår inkomst minskar för tillfället. Och ännu har jag inte fått någon ersättning från försäkringskassan.

5 kommentarer:

Maria sa...

SÅ är det här också! Lilla lillsyster kräktes i natt och lite nu också. K är febrig och förkyld. Väntar bara på att magsjukan ska sprida sig, urk!

Jag minns att jag hade magsjuka när A var i magen någon av de sista månaderna. Det var så jobbigt, men jag var ändå tacksam att hon var där inne och inte född eftersom jag blev så dålig och inte hade kunnat ta hand om henne...
KRYA PÅ ER!

Anonym sa...

men näääe. usch vad jobbigt. hoppas att ni piggar på er snabbt och att det inte återvänder!

kram

Anonym sa...

Den här magsjukan verkar gå över hela landet. Eleverna turas om att få magsjuka eller influensa. Jag har haft tre korta magåkommor sen jul men ingen annan i familjen smittades. Tur!
Krya på er!
/Johanna

Anonym sa...

huu skickar styrke kramar till er !

Anonym sa...

Känner verkligen med dig. Stor krya på er kram från Susanne