lördag 19 september 2009

Annanka

Jag förstod inte var det var för förening dom pratade om på radio igår. Varje gång jag kom in i köket pratade dom om annanka annanka. Jag förstod att det var en förening som hyllade hemmafrun. Efter ett tag när jag hört det tillräckligt ofta förstod jag vad dom sa: Anna Anka.

Herre gud vi har inte kanalen och jag har missat allt, men jag blir trött bara av att höra att dom har startat en sån tv-serie. Varför? Och vilken tur att Nalim Pekgul finns. Som är så bra.

Jag hyllar inte hemmafrun eller hollywoodfrun eller någon annan fru men däremot vill jag att barnen ska hamna lite mer i fokus och då av båda föräldrarna. Jobba mindre helt enkelt. Om det går båda två. Det är min enda lösning.

1 kommentar:

Maria sa...

SÅg första avsnittet i det där programmet. Satt liksom där fascinerad och äcklad på en och samma gång. Och är väldigt tacksam över att jag inte behöver leva med någon miljonär i USA.