onsdag 16 september 2009

Sånt som gör mig glad

Jag blev glad nu på morgonen. Jag blev glad över att ta på en rödorange sparkdräkt som min förstfödda fick av sin mormor när han var liten. Nu har Majken den och är så fin. Jag älskar kläder med minnen. En otroligt urtvättad blommig t-shirt där blommorna nästan inte syns längre och den är lite hålig och vi ärvde den av en granne när vi fick vårt första barn. Den gillar jag för den hade S när hon skulle kolla upp ett blåsljud på hjärtat när hon var några månader gammal. Läkaren sa att hennes blåsljud inte var farligt och att den där urtvättade tröjan var så fin. Så den minns jag för alltid.

Jag blev glad över en kopp kaffe och lite mörk choklad till förmiddagsfikat. Ja jag har redan hunnit med det. Ibland går det fort mellan frukost och fika.

Och jag blev glad över att Husmorsorna har en blogg. Bästa Emma Hamberg tycker jag. Jag fick höra henne på bokmässan för något år sedan. Hon utstrålar en massa kraft och förnuft. Och hon är rolig. Det gillar jag. Och så har hon gjort en kokbok med sin granne som jag läser när jag vill njuta och skratta och laga god mat. Och det vill jag inte alltid men ibland.

Inga kommentarer: