måndag 7 september 2009

Om idag och igår

Bättre idag men inte bäst. Vi börjar bli förkylda allihopa och med det kommer tårar och konflikter. Jobbigt att stiga upp och jobbigt att gå och lägga sig. Men det känns som en fin höstdag och jag ska promenera. Kanske samlar jag ihop alla låneböcker och går och lämnar dom eller tar en liten tur i skogen.

Och igår gick jag med bäbisarna och sjuåringarna till badhuset och hade en fin dag. Vi träffade några bekanta som jag tycker om men aldrig träffar. Och jag märker att det går bra att gå själv med barnen på badhuset nu och det kändes stärkande. Alla fyra stora simmar nu och bäbisarna ligger i blöjor i vagnen eller som igår låg Majken och sov i vagnen hela badhusvistelsen och Ester var vaken hela tiden. Och så säger någon som man inte känner : Vad duktig du är. Och jag känner att det är fint sagt, men jag går inte runt och känner mig duktig. Jag går bara runt och försöker vara mamma. Ibland på ett ganska bra sätt och ibland på ett sämre.

2 kommentarer:

Anna Fredag sa...

Det låter så töntigt när jag skriver det men jag är djupt imponerad av dig. Jag vet vad det innebär med barn och allt ansvar och jobb kring dem men mina är ännu små och det finns ännu inte det där med fotbollsfika och jultidningar och alla ytterligare grejer. Förstår att det verkligen känns tungt ibland men wow, vilken styrka du har! Kram till dig och alla dina fina barn!

Maria sa...

Hej
Jag blir rörd över dina ord. Så glad blir jag egentligen av alla fina ord jag får av folk men jag kan ändå inte riktigt ta till mig dom.