måndag 21 september 2009

Inte sitta här

Jag ska inte sitta här utan stå i köket när bäbisarna sover. Men så är kaffet så gott och mörka chokladen och tankarna så många. Men vilka dom nu var har jag faktiskt glömt.

På söndag ska bäbisarna döpas tillsammans med sjuåringarna som inte blev döpta som dom skulle p.g.a att vi int orkade. Men nu orkar vi för vi är både äldre, klokare, rikare och piggare. Och viktigast av allt är nog att farmor kommer och hjälper till.

Och snart ska det börjas med smakportioner exakt på 6-måndersdagen för jag är lite exakt och noggrann med vissa saker, egentligen väldigt få saker. Men det är en sak. Och jag ska inte börja med potatis denna gång utan med morot. Har provat det där med potatis tillräckligt många gånger utan lyckat resultat med dom äldre barnen. Dom har sett ut som dom har fått något giftigt i munnen. Numera tror jag på söta saker. Som morot och äpple.

Och choklad till mamma.

Så blir det rättvist.

2 kommentarer:

Anonym sa...

En timma senare sitter jag vid datorn med en kopp kaffe och skulle egentligen vara vid tvättmaskinen :D
Vi har redan börjat lite smått med smakisar, men eftersom amningen inte funkade så har hon fått ersättning sen hon var 1 månad och då är det på nåt sätt mer ok- varför jag tycker det vet jag inte. Potatis vad blä, potatis och palsternacka ok och när moroten skulle in så öppnade hon sin lilla pussmun riktigt mycket. Vi ska ha dop den 17 oktober, bara med våra föräldrar och syskon m. familjer. I ärvd klänning och egen dopskål, det blir fint. Snäll farmor, de är bra att ha.

Anonym sa...

Låter bra det där med kaffe och choklad, det är ju så mycket vardagsbestyr ändå! Jag ser fram emot dopet med er två gamla,kloka, rika och pigga, härliga föräldrar!E