onsdag 2 september 2009

Ofattbart

Såg på TV igår och det handlade om dom tre bäbisarna som dött av en multiresistent bakterie. Så ledsen blev jag, speciellt när jag fick se en fin liten skrynklig bäbisfot på TV:n. Då kändes det som det var alldeles nyss som jag födde Majken och Ester och alldeles nyss som såna där små fötter fanns hos oss. Och alldeles nyss som jag var så orolig för hur förlossningen skulle gå.

Och så finns det tydligen hemska bakterier som inte bäbisar, i alla fall inte för tidigt födda, klarar av och det hade jag inte ens tänkt på. Och nu tänker jag att någon har fått ett barn med såna fina fötter och fint allting och förlorat det. Det är ofattbart.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja, det är ofattbart. Man kan inte greppa det. Tänk att få ett liv och sen tas det ifrån en. Å hjärtat värker, nu måste jag gå och pussa min dotter.