onsdag 2 september 2009

Fint som snus

En sån där mulen regnig dag som jag gillar. Alldeles kravlös. Jag och flickorna tillsammans. Fint som snus. Dom orden har jag aldrig använt, var bara tvungen att pröva. Majken har vaknat innan klockan ringde i morse och Ester har sovit till halv nio. Då var hon superglad och fick tag i Majkens hår och blev ännu gladare. Majken som vid det här laget är riktigt trött tycker inte om syrrans kärleksfulla dragande.

Storbarnen var nöjda på morgonen och det kan bero på att tre av fyra hade fått nya mjukisbyxor från musikskolan. Så alla eventuella funderingar om vad jag ska sätta på mig idag då var som bortblåsta. Och storabrorsan vill inte ha mjukisbyxor från musikskolan för han gillar såna där sportmärken som börjar på a och p och kanske n. Inte m som i musikskolan.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hihi, använde också det uttrycket häromdagen och tänkte "det har jag nog aldrig sagt förut" :D

Maria sa...

Hej
Är det sånt som man börjar med när man får bäbisar? Det verkar så!