söndag 20 september 2009

Lite

vackrare skulle jag vilja ha runt omkring mig. Någonting inom mig skriker efter skönhet men i verkligheten blir det inte riktigt så. Det blir täcken i soffan, nässprutan till bäbisarna på soffbordet, fotbollskoner under fåtöljen och en miljon andra saker på konstiga ställen. Finn fem fel funkar inte hos oss utan snarare 1000...

Så är det och att börja rensa är ju det ett projekt som kräver någon slags tid och energi som inte finns någonstans inom eller utanför mig.

Min man sa igår när han pratade med en kompis om joggning att det inte är någon som säger så här till en just nu: Här är en massa tid gör vad du vill med den.

Nä det är det inte.

Men tack någon ändå för mina barn som jag älskar så oändligt mycket trots allt tjorv. Eller tack vare.

1 kommentar:

Maria sa...

Tiden!! Jag blir helt tokig på det ibland. Varje minut är full med program och saker som måste bör göras. Energin går upp och ner. Vissa dagar hinner jag massor, andra blir det pannkaka...