måndag 16 november 2009

Om en måndag

Skulle vilja skriva något intressant men är tyvärr liksom tom. Inte ledsen eller så bara lite tom på tankar och uppslag.

Tankar just nu är på bäbisarnas mat. Jag ammar dom fortfarande en hel del och det vill jag fortsätta med bara jag orkar och dom vill. Men till lunch äter dom mos av grönsaker och till kvällsmål gröt. Nu håller jag på att fundera på det här med kött. Ska jag börja med det nu kanske ? Dom har ätit sin kokta morot, palsternacka och potatis ett tag nu. Men vad himla konstigt att plötsligt börja ge sina bäbisar kött. Har det känts så här konstigt med dom andra? Kött känns så himla vuxet och morotsmos så himla rätt. Jag lånade i alla fall Mosboken av Johanna Westman igår för att få lite inspiration.

Det känns som att när jag inte äter så tänker jag på mat eller läser om mat. Lite småfixerad är jag. Borde i alla fall sluta köpa kokböcker, har ju så det räcker ett helt liv.

Och sen tänker jag på livet hur det bäst levs och upplevs. Hur lever man för dagen och för vardagen?



Och så tänker jag på en kopp kaffe. Och att min son igår sa att Majken är lik Erik Hamrén och det var faktiskt väldigt roligt sagt och fint för han älskar ju fotboll.

5 kommentarer:

Sussi sa...

Läser just nu boken Tillsamman är man mindre ensam, :) den är gripande.

Anonym sa...

Men så himla gullig hon är!!!!!!!!!!=)) /Maria

Susanne sa...

men såå söt...Ja detta med mat klart det är ett stort steg jag har börjat med låtit dom smaka med oss maten från ett halvår tex om man äter köttfärssås--lite bara och sedan har jag över gått sakta med det.. betyder ju att maten blivit inställd på mindre starkare smaker en tid när dom små börjat smaka...

Maria sa...

Hej Sussi
Man vill inte släppa dom där människorna i boken.

Hej Maria
Jo hon är så gullig så man blir tokig.

Hej Susanne
Jag det låter bra det där med att dom kan smaka från vår mat. Det är lätt att krångla till saker och ting.

Maria sa...

Men så kul att få se bilder på de små fina kottarna! Och det där lockiga håret, så mysigt!