tisdag 17 november 2009

Spelhaj

Jag och äldsta dottern har hittat ett gemensamt intresse nu: Vändtia. Det hinner även en dubbelammande 6-barnsmor med på kvällen i soffan eller på köksgolvet. Kommer ihåg ett kortspel som jag gillade när jag var liten och jag tror att det hette Spader dam. Någon som minns hur man gjorde för det gör inte jag?

Igår hände något magiskt en liten M kan klappa händerna. Med spretiga fingrar klappar hon hela tiden när hon sitter i en slags buddaposition.

Och Ester är förstås inte sämre även om hon inte kan just det.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Å så fina de är!!! Ja, kött kändes så konstigt att börja med. Men nu är det naturligt efter några gånger. Tips på bra sida: http://www.lagabarnmat.se/ Jag får lite torka ibland för vi får inte börja med fisk förrän hon är 1 år pga att min man är allergisk. Då behöver man lite inspiration, kollar ibland på familjeliv för där finns det de som delar med sig av bra recept.

johannapannan sa...

detta?
http://www.kortspel.net/dam.htm


kortspel är mysigt. vi spelar uno vi. när jag var liten spelade vi rommy hos min farmor och farfar.

Maria sa...

Hej Soffy
Tack för tipset ska kolla upp genast.

Hej Johanna
Tack för ditt tips också . Det är ju suveränt det här med hur man kan få tips av varandra.