lördag 19 mars 2011

50 böcker

En gång så var jag på en föreläsning med Nirvan Richter, han som gör möbler och har Norrgavel. Han hade en massa idéer, och jag minns dom inte och jag vet inte ens om jag blev så förstjust i honom, men en som jag la på minnet var att man bara ska ha 50 böcker hemma. Vi har gett bort böcker i två omgångar, en gång för kanske ett år sedan och nu då i samband med flytten . Men 50 stycken bara, aldrig i livet. Men i går så började jag tänka om man bara skulle ha 50 stycken då skulle man ju behöva välja dom med värsta omsorgen. Ja så då började jag men en låtsaslista, på låtsas eftersom jag vill ha många böcker, bara mina kokböcker är ju nästan så där många.

Böckerna jag kom på igår var:

Isdraken av Mikael Engström
Lill-zlatan och morbror raring av Pija Lindenbaum
Tillsammans är man mindre ensam av Ann Gavalda
Kärlekens historia av Nicole Krauss
Mina och Kåge av Anna Höglund
I taket lyser stjärnorna av Johanna Thydell
Syltmackor och oturslivet av Anna Ehring
Med rötter häruppe av Mikael Niemi

och så den som jag läser nu: Jättehemligt av Barbro Lindgren

Jag får väl fortsätta bygga på min lista och byta ut.

Inga kommentarer: