fredag 18 mars 2011

Trötta

Oj vad trötta människor hemma idag. En trettonåring, jätte trött, sover i soffan. Två prov i skolan, träning och alldeles för sen middag och barnvakt när jag skulle hämta Ella i stallet. Så han har jobbat hårt. Och så Signe som inte kunde sova igår kväll och som idag efter skolan följde med kompis hem och åt middag. Majken och Ester som gjorde sin första dagisdag och när jag hämtade dom så kändes Majken varm och glansig i ögonen = feber. Ja och så Ella med skolan först och sen helkväll i stallet. Hon bara åt och gick upp på rummet när jag hämtade henne. Ja så Ernst då, undantaget ikväll, är vaken än. Läser Bert, citerar och skrattar högt. Och jag då som inte kunde sova i natt för Majken och Ester var som vispar i sängen och for runt, runt och hostade. Till slut bytte jag säng och det händer aldrig. Jag bara byter aldrig säng. Det kan ligga en hel liten fin familj i min säng och ändå ligger jag kvar, men inte i natt. Jag lämnade dom och kallade tillbaka min man som lämnat redan när han så att vi var fyra som låg och sov där när han skulle lägga sig. Så till slut så sov jag i alla fall en liten stund innan det alldeles för snabbt blev morgon igen.

Tänk om vi i helgen åtminstone kommer i ordning så vi hittar lite mer på morgonen när vi ska iväg och att vi blir lite mer klara med var någonting ska vara. Typ handdukar, sockar, lakan, bunkar och så alla dom där pappershögarna.

Inga kommentarer: