torsdag 24 mars 2011

Bra och dåligt

Saker jag varit bra på i veckan: Lägga mig i tid och sova bra. Fast inte ikväll. Fast jag tror jag orkar slarva en kväll. Men innan flytten och när vi flyttat in sov jag för lite hela tiden och det var inte bra. Inte bra för mig och inte bra för barnen.

Kommit i tid en dag till jobbet, eller till och med tjugo minuter för tidigt. Jag blev väl provocerad av min man som sa: Det är bara och bestämma sig. Får mig förresten att tänka på en bok som vi har på bibblan av Charlotte Perelli som heter Kan jag så kan du (tror jag att den heter) som handlar om att träna och få en perfekt kropp. Fast jag har inte läst den, men jag tror att den handlar om det ungefär. Titeln provocerar mig ganska mycket men många lånar den. Men det var inte det jag skulle skriva om, utan om att jag kom i tid och det kändes bra.

Saker jag inte varit lika bra på: Minska orostankarna. Dom har det istället kryllat av. Jag tror, eller har trott att jag har haft hemska sjukdomar. Som idag trodde jag det hela dagen. När jag, Majken och Ester skulle vara hemma och ha det fint. Så går jag där och byter blöjor och tänker att jag kanske inte får vara med och se barnen växa upp. Hemska tankar. Som bara kommer alldeles för ofta.

Få ordning i nya huset. Det går otroligt långsamt och nu är det helg igen och då tänker vi att vi ska hinna så mycket. Det tänkte vi ju förra helgen också. Och så tänker vi igen. Förra helgen fick vi upp en hatthylla och en pyssel/symaskins/tovnings/rit/pappers- hörna. Vad kan komma upp i helgen måntro? Kanske en gardin någonstans?

2 kommentarer:

Maria sa...

JAg tycker om att läsa här om livet hos er.

Maria sa...

Hej Maria
Vad glad jag blir att du säger så. Kram Maria