måndag 14 mars 2011

Om drömmar och flytten

Man skulle kunna skriva så mycket. Om den urjobbiga flytten. Helt hemsk faktiskt. Vi trodde aldrig att huset skulle bli tömt. In i det sista, faktiskt samma dag som nycklarna skulle överlämnas, åkte sista lasset till soptippen. Och så städbolaget som bara städade så dåligt. Tre gånger fick dom komma tillbaka och sedan överlämnade vi godkännandet till dom nya. Fast jag skulle ha bråkat om betalningen fast det orkar jag inte. Och min man gör det inte. Han avskyr att pruta, förhandla, vara arg så då är det upp till mig så oftast är jag likadan. Och nu bara betalade jag. fast hur kan en städfirma städa så dåligt.

Och om allt möjligt skulle jag kunna skriva. Som att försöka jobba, ta hand om 6 barn och flytta samtidigt. Jag har grinat på väg till jobbet, på jobbet och legat sömnlös i flera timmar varje natt. Men så i fjällen sov jag så bra, men drömde husdrömmar. Som den att vi sålt vårat nya hus och flyttat till ettparhus istället. Om hur gamla ägarna skulle se hur vi hade det i huset och då när jag skulle låsa upp så hade jag ingen nyckel och en annan familj öppnade dörren. och gud vad jag ångrade mig.

Och så drömde jag gamla huset. jag gick in där med någon nyckel som jag tydligen hade kvar. Och överallt hade dom målat olika målningar, typ tegelväggar och fåglar. Det såg ut som på en ungdomsgård ungefär. Och i köket hade dom satt in en tvättmaskin och en dörr i murstocken som man kunde kasta ner tvätten i så den hamnade direkt i tvättstugan. Och då blev jag avundsjuk och tänkte att det hade ju vi behövt, vi som fullkomligen badade i tvätt.

Men tänk att jag behövde komma bort för att kunna bearbeta. Nu längtar jag till nästa resa.

Inga kommentarer: