måndag 14 mars 2011

Lite tankar och fina barn i fönstret













Signe fotade Majken och Ester under flyttkaoset. Eller det vanliga kaoset. Nått utav det. Två ljuvliga bäbisar mitt i röran som måste smaka på allt. Ätlit är det ibland förstås. Men till lunch idag så åt Majken kanske 5 rödbetsbiffar. Hon älskar grönsaker och fisk och inte så mycket kött. Vår lilla vegetarian. Vad mycket gott vi kommer att få äta om hon får bestämma. Halva dan igår, eller bara en stund egentligen, lagade jag en Moussaka som jag läste om i DN igår. Inget barnen gillade utom Majken och Ester. Den gör jag inte om, fast kanske något liknande utan aubergine och kanel för jag tror att det var dom smakerna dom hakade upp sig på.
Åh vad fint det ser ut i gamla huset fast vi har gjort rätt som har flyttat. Det enda jag oroar mig för om det här huset är nog stort. Jag kan tänka på andra hus vi tittat på som varit större och passat oss bättre. Fast inget låg ju så här nära.
Orkar förresten inte tänka på det ytliga problemet. Tänker på kvinnorna i Tjetjenien istället. Såg ett hemskt program om hur många rövas bort för att bli bortgifta. Männen orkar inte vänta så då rövar dom bort kvinnorna istället så dom inte har något val.


Inga kommentarer: