lördag 15 november 2008

Alla vet

Nu har vår äldsta son fått veta att det är två bäbisar i magen och han blev jätte ledsen. Han blev först ledsen när han fick veta att han skulle bli storebror till ett barn och grät så han nästan tappade andan och igår blev det samma sak igen. Min man berättade för honom när jag och tjejerna var på pysselkväll och han och pojkarna hade det mysigt hemma. Han slog igen dörren till rummet och grät och sedan började han slå innebandybollen mot dörren hårt i 20 minuter. Sedan gick min man in och frågade om han ville ha glass. Nä, svarade han, eller jo förresten. När jag och tjejerna kom hem vid niotiden såg han så där småsur ut och sedan när de andra gått och lagt sig förutom jag, min man och sonen la han sig bredvid mig i soffan. Han är inte särskilt långsint. Det kändes som en tyst fred.

Vi berättade för de andra tre tidigare när sonen var på innebandyträning och då började nästäldsta barnet och skratta och säga nä, då blir vi ju en helt knasig familj. Min tvillingpojke sa att det var jätte bra att det var två. Han är positiv så in i norden, den sonen. Min tvillingflicka är lite mer fundersam till allt detta och inte helt nöjd. Hon sitter och tittar på magen och tycker att den är i vägen. Men så är det hon som har varit det barn som velat bli buret mest av alla så hon kanske är lite svartsjuk. Men nu vet alla och det är så skönt.

6 kommentarer:

Maria sa...

Gick kanske bra ändå när de fick smälta det. Ha en bra helg!!

Anonym sa...

Tack själv för hälsningen inne hos mig. Jag vet hur det kan vara..Ibland har man lust att irra omkring i blogg världen å bara läsa och det är ju bra det med...Hoppas att det har börjat att kännas lite bättre nu när alla har fått reda på att det ska komma tillökning x2 :o)...En sak är iaf klar..Allt brukar ju ordna sig, eller hur.
Vad det lät mysigt med pysselkvällen m flickorna och myskvällen med pojkarna. Hoppas att ni hade det bra. Kram å trevlig helg..Camilla

Anonym sa...

Vad skönt! Hoppas ni får en lugn och skön helg! kram Susanne

Anonym sa...

Det är klart att den lille sonen har rätt, han har egen erfarenhet av att vara två. Ni får lita på hans klokhet!
// Ulrika

Anonym sa...

Att dina barn reagerar olika beror ju på att alla har sin egen personlighet och det är ju så underbart, eller hur? Din äldsta son känns som en person med mycket känslor, en liten kille med stor känslighet, sådana "små killar" eller tjejer skall man vara rädda om. Blir underbara människor som vuxna. Och jag håller med Ulrika, din lille son har erfarenhet att vara två....klokt.
Och snart blir allt "normalt" igen, jag lovar.
Gunnel

Maria sa...

Hej
ni fyller mig med så mycket kraft och styrka så ni anar inte!!
Kramar