tisdag 18 november 2008

Blod

Idag har jag köpt leverpastej, blodpudding, mesost, blodbröd, apelsiner och kokat spenatsoppa och ätit järntabletter sedan igår. Jag har järnbrist, mitt hb hade tvärdykt. Jag trodde att det skulle vara okej för vid inskrivningen var det nästan okej, jag ligger alltid lite för lågt, men det hade gått ner 15 enheter (säger man så?). Jag borde ju ha börjat med järntabletter direkt efter inskrivningen men min barnmorska ville skona mig och min mage ett tag. Men nu har tiden gått och det var två och det kanske inte var så bra trots allt att vänta.

Jag jobbade till åtta i går kväll och var så bensvag de sista timmarna så nu jobbar jag stenhårt med att klämma i mig sånt som jag egentligen inte brukar äta som leverpastej och blodbröd. Och det var inte ens äckligt.

4 kommentarer:

Maria sa...

Vilken dramatisk rubrik!!

man brukar ju bli sugen och tycka om det som kroppen behöver...

Hemma hos Bröderna Bus sa...

Ett litet tips.. blodbröd(paltbröd) med smör på är inte så dumt. (fast du kanske redan har testat?). Persilja i massor och leverpastej är heller inte helt fel. Jag testade Blutsaft från hälsokosten...funkade inte på mig dock.
Hoppas iallafall att du får till ditt Hb snart och att du får må bra. Må så gott. Kram C

malve sa...

Usch så trist. Jag brottas också med järnbrist, trots att jag inte är gravid.

Jag knaprar Niferex, en järntablett som är skonsam mot magen. Min mage blir inte alls påverkad av den, vilket känns skönt.

Anonym sa...

Men är det inte så att man ska vara försiktigt med hälsokostprodukter under graviditet och amning då de ej är läkemedelsklassade och därför ej testade på gravida/ammande?