söndag 9 november 2008

Nattsudd

Igår var vi och fikade efter middagen hos våra kompisar och var hemma klockan 10. Jag orkade, vilade mellan 4 och fem sov till och med, men sedan orkade jag hålla mig vaken ända fram till halv elva. Det var inte går jag nattsuddade så jag håller så smått att ta mig ur min egen introverta bubbla.

Och så läser jag en helt underbar bok: Sockerbullen på kruskakullen av Carin Wirsén med bilder av Stina Wirsén. Deras första gemensamma kapitelbok, tror jag att det är. Både bilderna och orden landar alldeles rätt och roligt. Jag tror att den passar perfekt som högläsningsbok från 6 år och uppåt.

1 kommentar:

Anonym sa...

Den boken köpte vi genom en bokklubb, var månadens bok men jag tycker den var för svår för vår 3-åring så vi la den åt sidan. Provade läsa högt den men han nappade inte. Jag har faktyiskt inte läst den själv ens.
Krya på dig!/Johanna