söndag 2 november 2008

Stor förändring

Eftersom jag varit totalt folkskygg i tre månader blev det en stor förändring igår när vi bjöd hem våra kompisar på middag. Fem skulle de komma och fyra fick jag gå och lägga mig en stund, men jag reste mig igen och det var mysigt. De har mindre barn än vi så vid halv nio bröt de upp och halv tio somnade jag med dottern. Före äldsta sonen somnar jag varje dag nu för tiden.

En till förändring var badhusbesöket på dagen, det blev bara våra tvillingar, min man och jag. Dottern var på kalas och sonen på match. Det var lite folk och jag tog till och med på mig baddräkten och jag gick i den fortfarande trots att min mage redan blivit riktigt stor och jag frös inte. Jag har frusit i flera månader och på badhuset har jag fått sitta påklädd när de andra har badat, men inte nu. Jag motionssimmade också för jag bara måste börja röra på mig. Joggningen vågar jag mig inte på efter att det har blött så mycket, promenader kämpar jag med men fortfarande är det lite tråkigt...

Det var så länge sedan jag var nästan pigg en hel dag så bara det var så fantastiskt.

1 kommentar:

Hemma hos Bröderna Bus sa...

Visst känns det riktigt skönt när man väl kommit till skott och gjort sånt man gruvar sig för. Det lät som ni hade en mysig kväll med rara gäster som efter en trevlig kväll var så kloka att gå hem nån gång hi hi. Vad det lät skönt med en liten simtur hm det kanske vore nåt att fundera på istället för att bara sitta härhemma och deppa över studentlitteraturen och allt man inte´hinner el orkar med Kram på dig från en främling som är på återbesök..:o)