lördag 8 november 2008

Tidigt

Nu sover jag till 6.15 på morgonen, på helgen när jag är ledig. Morgontidningen hade ännu inte kommit och jag minns nu alla mornar när jag väntade mina tvillingar. Jag vaknade hysteriskt tidigt, senast vid 5 och satt vid köksbordet och tittade ut mot brevlådan: Snart kommer den, snart. Men jag hann bli trött igen innan någon tidning kom.

Igår var det knytis med fiolgänget och konsert efteråt. Barnen sprang mellanvarven runt i de stora lokalerna och jagade varandra och det kändes riktigt bra. Vi var i en kyrka som jag tycker så mycket om och när vi sedan kom hem så kändes det nästan tomt. Här hemma blev det vardag med Idol och Simpsons och popcorn och jag somnade vid nio tillsammans med tvillingarna. Fredagkvällar är inte min grej och jag kände att jag faktiskt föredrog att tillbringa den med andra långt ifrån TV:n och syskongnabbet.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag har tur som får min morgontidning vid fem! :D