torsdag 20 november 2008

Kanske

Är jag kanske lite lite piggare? Har i alla fall lyckats ta mig igenom dagen med jobb, hämtningar, middag, disk och påbörjat bak. Men känner nu att jag någonstans här på vägen började med en grej för mycket och jag tror att det är baket.

I tvillingböcker som man läser så står det ofta vila mycket, helst två gånger per dag. När ska man göra det? Fast hela morgonen vilar jag i soffan efter att jag har stigit upp. Jag går upp och äter gröt och så lägger jag mig i soffan helt utslagen. Vad är det med mornarna? Men annars vila med fyra barn, jobb, hus, katter, tvätt, mat, aktiviteter, utvecklingssamtal, möten. Jag får bara hoppas att de här därinne vill växa och må bra ändå.

2 kommentarer:

Maria sa...

Inte lätt att hinna vila, men jag brukar ta mig någon minut då och då...

Anonym sa...

Maria!
Jag hoppas att du får möjlighet att jobbamindre så att du får tid att ligga på soffan och njuta av den växande magen. Det är viktigt att du får tid att vila dig.

// U