tisdag 11 november 2008

Så kom trasslet

Jag kan inte tänka en enda redig tanke. Är det katastrof det här för familjen eller kan det bli bra? Hur ser vår framtid ut nu?

I morse simmade jag innan jag for till jobbet, det var bara lite mysbelysning i simhallen. Jag tänkte på min familj och kände mig så rik och lycklig. Jag insåg att det var ett väldigt långt tag sedan jag tänkt så många positiva tankar på en och samma gång. Jag är inte optimist. Jag är tyvärr mer en oroshärd med trassliga tankar.

Nu kan jag säga att trasslet kommit tillbaka med besked efter ultraljudet. Om det är någon som tycker att jag är otacksam och egoistisk så har jag full förståelse. Men det här har inte landat hos mig.

2 kommentarer:

Anonym sa...

OJ oj oj, vilka nyheter du ger oss bloggläsare. Men dina ord "SÅ RIK OCH LYCKLIG"..fäste jag mig mest vid. För så ÄR det Maria även om "trassliga tankar" tar energi från dig och kanske splittrar dina positiva tankar just nu. Men dina blivande mammakänslor kommer att komma ikapp dig och din RIK och LYCKLIG känsla tar överhand, var säker på det. (Det fanns en tid då Sune och jag planerade att vi skulle ha MINST fem barn, så blev det inte. Vår förstfödde fick vi behålla i tre dagar och våra två som vi hade lyckan att få senare, gav oss orden RIK och LYCKLIG en helt annan definition. Numera har våra tre barnbarn gett oss en vidare definiton till orden) Maria fortsätt känna dig RIK och LYCKLIG. Allt det PRAKTISKA löser sig alltid. Och förresten, det finns ju familjer med tio,elva barn..så du har ju en bit kvar. (sagt med ett litet leende, utan ironi)
Varm lycka tillkram från Gunnel L. som även ber om överssende för de långa inlägget.

Maria sa...

hej
Tack Gunnel. Dina kommentarer stärker mig alltid. De får vara hur långa som helst, jag lovar. Jag vaknade fyra i natt och min man vaknade halv fem fortfarande alldeles omtumlade.