torsdag 6 november 2008

Om böcker

Nu har jag inte ont i halsen längre som jag hade till och från i flera veckor, nu är jag bara alldeles täppt i näsan istället och hostar och snorar. Samtidigt har jag massor att göra på jobbet och olika klasser som jag ska träffa och jag tänker det kommer inte att gå för snoret rinner och huvudet är som igenproppat av förkylning. Men det är konstigt för det går bara extra bra då. Klasserna lyssnar och är med. Jag fattar ingenting är det så här jag ska må för att det ska bli bra.

Jag berättar ju oftast om böcker för folk, ibland känns det faktiskt tjatigt fast jag älskar böcker. Är det här verkligen viktigt, tänker jag när jag tvivlar som mest. Men när jag berättar om boken "Varning för Pitbull-Terje" då känns det som jag skulle kunna ha blivit skådis eller nåt. Jag som är livrädd för att stå på scen och lider av ordentlig scenskräck. Men jag älskar att berätta om den boken. Boken är också fantastisk, men att berätta om den är som ännu bättre.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hoppas du kryar på dig snart!
*kram*