måndag 2 februari 2009

Bäbisrapport

Tredje gången jag skriver idag, men så är det också första dagen som sjukskriven och som utvilad. Så utvilad som man kan vara i mitt tillstånd. Har fått se bäbisarna på skärmen på ultraljudet. Fantastiskt stolt blir jag varje gång jag ser dom. Och dom hade vänt sig och bytt plats. Tvilling ett ligger för tillfället i säte och tvilling två i tvärläge och då blir det kejsarsnitt, men ännu, fram till vecka 32 i alla fall kan dom ändra läge, men sedan ska det nog vara för trångt. Så vi får se hur det blir, allt såg bra ut och en är fortfarande ganska så stor och väger ca. 1900 och den lite mindre som inte är så liten väger ca. 1600.

Vi tre här hemma, jag och dom, fast mest jag kanske har firat med en semla och det känns bra. Och det är minst lika fint idag som igår och nu har jag ju hunnit ta en promenad i solsken.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Så härligt ni har det! Det märks när du skriver att du börjar slappna av. Och tänk precis nu när du är hemma så börjar solen skina och det känns som att vi går mot ljusare tider. Jag har suttit och förberett lite inför första läseklubben, nästa tisdag. och som det känns just nu så ska det bli kul! Stor kram till er alla tre Susanne

Maria sa...

Spännande och roligt! Passa på att vila och njut och ladda inför det som skall komma...

Anonym sa...

När jag väntade våra tvillingar så vände sig tvilling två från säte till huvud en vecka innan de föddes. Och pojkarna är födda 3-4 dagar före beräknad förlossning./Lena R

Maria sa...

Hej Susanne
Det har varit otroligt väder dom här dagarna. så jag har haft det riktigt skönt. Kram Maria

Hej Maria
Ska verkligen försöka det.

Hej Lena
Vad bra att få veta för det verkar som att det finns mycket plats i min mage p.g.a. alla graviditeter så det känns som att det kanske skulle kunna hända för mig också.