onsdag 4 februari 2009

Om hasselnötter till exempel

Det är inte klokt, men varje dag så somnar jag djupt här hemma mitt på dagen och det är så plågsamt att vakna. Men jag har ju barn som ska hämtas och lite annat att göra. Men tänk jag som är en sån som aldrig brukar somna på dagen, på bussen, på bion, på föreläsningen eller det har väl hänt men inte är det ofta och aldrig innan jag fick barn. Men nu en timme om dagen ungefär.

Och så gjorde jag en upptäckt efter middagen. Jag drack en kopp kaffe och så tog jag en näve hasselnötter och då fick jag en massa bulor i munnen. Jag tål inte dom tydligen. Och nu som 36-åring upptäcker jag det, konstigt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Var försiktig Maria..om man är allergisk mot hasselnötter kan det gå så illa så halsen svullnar igen och man kvävs om man inte hinner i tid till sjukhus. Min brorsdotter råkade ut för just detta men hann till sjukhus i tid. Kolla upp om du blivit allergisk för i såfall får du akta dig väldigt noga så det absolut inte finns nötter i någon produkt som du äter. Kolla upp med din man han kan ju sådant här...jag blev riktigt ororlig.
Skönt att du vilar och tar även en "tupplur" på dagen
kram från Gunnel

Maria sa...

Hej
Nä nu stoppar jag inga fler i min mun, men jag reagerar aldrig på nötter i kakor.Och jag tupplurar verkligen varje dag. Oj oj oj känner mig gammal och trött!!
Kram Maria