torsdag 5 februari 2009

Drömmar och raggmunkar

Nu har jag sovit en stund på soffan fast jag egentligen skulle gå ut och gå. Får skjuta upp det lite kanske. I natt sov jag riktigt dåligt för jag får ont i höfterna när jag ligger på sidan och jag kan ju bara ligga på sidan. Då kändes plötsligt som att jag hade lång tid kvar på graviditeten. Gnäll, gnäll blev det nu.

Men så stod jag i duschen och då kom jag på vad jag hade drömt så jag har ju i alla fall sovit. Jag drömde att jag födde ett barn och när nästa skulle födas så var det bara en massa leksaker kvar i magen, bland annat en jätte stor plasttriangel. Och för andra gången den här graviditeten drömde jag om att en kroppsdel plötsligt stack ut från magen och man kunde få hålla lite. Sist var det en fot och det kanske det var nu också, minns inte riktigt. Och förra gången kunde jag även prata med bäbisen när foten stack ut och det var trevligt tills jag kom på att så där små barn inte brukar kunna prata.

Och min matsedel vände till succé igår när det blev raggmunkar, min äldste son som älskar sylt och annat sött åt flest av alla. I en timme stod jag och stekte och nu är vi 6 i familjen och sen ska vi ju bli åtta. Vi får skaffa en till stekpanna, ett till våffeljärn, en till toalett, några rum till, en större hall, fler garderober, mer pengar och mindre jobb.

Ja sånt tänkte jag på när jag stekte raggmunkar.

Inga kommentarer: