måndag 2 februari 2009

Sova gott

Jag sov så gott i natt, hela familjen samlad och två krisnätter gjorde sömnen lugn.

Sonen har ju varit på frågetävling i Luleå för han gick vidare i en tävling dom fick göra i klassen. Därifrån tas sedan dom bästa ut till en frågetävling på TV. När han kom dit igår så kom en kille ut från förhöret och sa att det var ju lätt, den enda frågan jag kände mig lite osäker på var om franska revolutionen och vem som förrådde .....men det var väl....Min son blev orolig, vad pratade han om, franska revolutionen, vad är det????

Min son är mest intresserad av fotboll och kanske inte alls så mycket för historia och annat. Men jag tror att han tyckte att det var lite kul att få vara med. Och själva finalen skulle vara i Göteborg under vecka 9 eller 10 och jag känner, kanske egoistiskt, att dom gärna får vara hemma då för tänk om dom i magen vill komma just då. Men stolt var jag!!

Inga kommentarer: