lördag 7 februari 2009

Väcka känslor

Att vänta tvillingar väcker känslor, inte bara hos oss utan även hos andra. Att vänta barn nummer 5 och 6 väcker känslor inte bara hos oss utan också hos andra. Och jag ska inte vara otacksam för jag har mött så mycket kärlek och värme och jag menar det verkligen. Men ibland bara vill jag inte prata med folk om vad jag har i min mage och så. Ja det har jag ju sagt förr och jag misstolkar eller i alla fall tolkar folks reaktioner hit och dit. Och jag skulle ju kunna låta bli att tolka och kanske misstolka ibland.

Men det går inte vissa dagar och idag kanske var en sån dag då jag borde ha varit för mig själv istället för på ett sånt där lekland fullt av folk där man stöter ihop med bekanta som man inte sett på jätte länge. Och puh jag blir alldeles slut av allt. Vad vill jag säga egentligen? Jag vet inte riktigt, men jag har alltid velat ha en stor familj, alltid. För mig är det det som har varit drömmen och inte något annat. Och då när någon ser så där bekymrad ut för att vi ska tvillingar igen då blir det så fel i mig. Fast å andra sidan har ju jag och min man gått igenom en chockfas när vi fick beskedet när vi inte sov, när han gick vilse på jobbet i sjukhusets oändliga korridorer.

Men nu längtar vi ju. Faktiskt.

2 kommentarer:

Maria sa...

Jag har då varit glad för er skull från första stund. Tycker att det är fantastiskt och ser er som utvalda!

Maria sa...

Hej
Tack. Det är det positiva man ska ta till sig.