tisdag 3 februari 2009

Idag

Andra dagen som sjukskriven hann jag med ett till besök på sjukhuset, den här gången för att kolla min tarmsjukdom. Och imorgon ska jag lämna ett prov på vårdcentralen. Besöket idag gick bra, men det tar tid att hinna med alla dessa besök på olika ställen så det kändes riktigt bra att inte också utöver det behöva åka till jobbet.

Och varje natt, nästan, blir jag så där väldigt pigg vid tre eller fyra och drömmer om att det snart är okej att stiga upp. Men jag tvingar mig kvar i sängen och försöker undvika det jag gjorde när jag väntade tvillingar förra gången att jag steg upp då och fick gå och lägga mig igen när dom andra klev upp. Det blev lite ensamt kan jag tycka så här i efterhand.

Igår satt vi, jag, min man, min äldsta son och dotter och tittade på programmet Annorlunda familjer. Jag blir skeptisk bara av vetskapen att det är på fyran. Men vi satt och smålog alla fyra och tyckte att det var mysigt. Min son var helt otroligt positiv efteråt och sa att snart kanske vi också har det så där. Förstår ni, det var han som grät över barnen i magen för några månader sedan. Han längtar efter dom nu, säger han. Den egenskapen att förlåta och gå vidare eller kanske acceptera och gå vidare och till och med längta den är avundsvärd. Jag som vuxen har en massa att lära.

4 kommentarer:

Maria sa...

Gissa om jag skänkte er familj en tanke när jag såg det programmet?!
Men jag tycker att det var härligt, speciellt familjen med 10 barn som liksom var så himla coola och gulliga....
DU kanske inte känner dig ett dugg cool, men det KÄNNS som om du är det!! GULLIG med såklart!!

malin sa...

Hej, hittade hit från en gemensamn bloggkompis.

Vilken trevlig sida du har. Fastnade och läste lite. Underbart att vänta tvillingar för andra gången! Jag hade också haft en större familj om jag hade v arit yngre när jag träffade min man. Men hann att få 3 fina barn.

Kommer gärna att följa dig,

kram Malin

Anonym sa...

Härligt att läsa om äldsta sonen!
Missade det programmet tyvärr, såg reklam om det.
Visste inte att du har en tarmsjukdom.
Ha det bra!/Johanna

Maria sa...

Hej Maria
Jag blev också mest förtjust i den familjen. Nä jag känner mig inte cool och gullig, men jag ska försöka tänka mig det...

Hej Malin
Vad roligt att du tittade in.

Hej Johanna
Det är väl åldern som har fört mig sig vissa saker, tyvärr..Du får se nästa avsnitt.
Kram Maria