tisdag 16 mars 2010

Bara helt hux flux


fick vi dagisplats igår. Jag blev lite omtumlad. Platsen är från första augusti, men min man ska vara hemma september och oktober så han börjar skola in i början av oktober. Man måste börja skola in senast efter två månader när man blivit erbjuden plats. Och jag hade velat hade M och E skulle få vara hemma i två år. Nu blir det inte så. Vi kan inte räkna med dagisplats så där mitt i terminen. Men jag har tänkt att jag ska jobba lite och var hemma lite från och med november. Våran stora familj kräver en hel del.

Men det blev lite så där men oj dagis och vi som nästan bara precis kom hem med dom här underbara människorna. Fortfarande minns jag förlossningen som den var alldeles nyss. Känslan. Det fantastiska. Rädslan och glädjen. Det unika. Allting.

2 kommentarer:

Familjen Tapper-Kaller sa...

Jag känner igen känslan. Jag var på dagis och pratade inskolning för Mille förra veckan. Han ska börja i augusti. Det känns så konstigt att han är så stor, 1 år och 8 mån blir han då. Min lilla bebis, vart tog du vägen!?
Kul att ni är tillbaka efter sportlovet.
Kram, Karin

Pia sa...

Grattis till Dagisplatsen - och visst går det fort!

Våra pluttar börjar förskoleklass till hösten - de som alldelles nyss var små gryn som förundrat såg sig omkring i världen.

Ha det bra!