söndag 28 mars 2010

Om middagen

Vi hade det ju mysigt igår men jag glömde nästan att Majken sov mellan 4 och 6 och var sedan ledsen väldigt länge. Ungefär hela den tiden som vi skulle äta fisksoppa på. Och jag ammade och ammade. Lite då och då åt jag fisksoppa och lite då och då åt min man fisksoppa och däremellan vaggade vi Majken. Och försökte ge henne gröt men hon blev inte riktigt glad, men i alla fall lite gladare. Ja och när Majken vaknade så somnade Ester och sedan när Majken somnade igen vid nio då vaknade Ester och var glad. Länge, länge var hon vaken långt efter att alla gått hem och alla andra somnat så var hon, jag och min man vakna och hon var glad hela tiden. Så blir det när vi ordnar middag. Men det är ju så vi har det just nu. Och jag är glad att vi orkar försöka.

Inga kommentarer: