torsdag 19 maj 2011

God natt

Två barn som sover på skolan. Jättekonstigt. Tredje och fjärde barnet som gör det nu. Har läst en blogg så mycket dom sista dagarna där det precis har fötts ett litet barn. Ska jag aldrig mer få vara med om det?

En trettonåring med biologiprov i morgon har jag, två som sover borta, en som vill vara i stallet hela tiden. Tur att Majken och Ester vill vara hemma jämt. Idag slumrade jag till vid bolibompa och plötsligt så skriker Majken. Hon blev rädd för någon som målat sig i ansiktet. Oj vad det pratades om det när vi gick upp och la oss. Majken är rädd för våra katter också och dom är verkligen supersnälla.

Imorgon fredag och barnbidrag och det är välkommet. Det är en del räkningar som ska betalas och en del annat som måste köpas. Och så barnen som säger att det var så länge sedan dom fick månadspeng, vi är inte så bra på det där, jag och min man. Glömmer fast dom får ju en del ändå däremellan.

2 kommentarer:

Familjen Tapper-Kaller sa...

Söta barn vid lunchbordet. Vad stora de börjar bli!
Jag ska läsa den där boken du tipsade om.
/Karin

Maria sa...

Ja läs den, jag tyckte verkligen om den./Maria