söndag 8 maj 2011

Lite av varje

Signe stirrade på löpsedlarna igår. Hon och Ernst älskar sin KP- tidning, det gör förresten alla våra stora barn. Himla droger. Bara bort med dom.

Ester har börjat säga R. När jag hämtar på dagis och vi går mot bilen så säger Ester Vårrrra bil, vårrra bil. Sen pratar hon ju lite hur som helst annars så det är rätt så gulligt med dom där fantastiska r:en. Var tvungen att berätta för mormor i telefon och då står Majken bredvid och säger r = äl. Man får inte jämföra dom här två. Dom förstår mer än man tror.

Majken vägrar att säga sitt namn. Men Ester säger det hela tiden. Abm säger hon. Just nu säger nästan alla det. Vi kan bara inte låta bli.

Joen har slutat använda cyklehjälm. Kompisarna började sluta i femman men han har fortsatt. Vetat om att vi inte accepterar något annat. Men nu kom ämnet upp igen och så säger han att ingen har i hans nya klass. Och då kände jag, efter att han tagit upp det flera gånger på sista tiden, att då får vi ge upp. Och samtidigt så känner jag mig rätt så besviken på andra föräldrar i den här frågan. Det finns en lag och ändå får dom ta av sig den i femman. Som dom här föräldrarna har bestämt sig för att kämpa för att barnen ska få åka utomlands kunde dom väl kämpa för att barnen ska ha hjälm. Engagemanget finns ju. Rikta det bara åt rätt håll. Såtycker jag och alla håller säkert inte med mig.

2 kommentarer:

Familjen Tapper-Kaller sa...

Hej!
Konstigt det där med hjälmen.
Jag ska försöka tvinga mina barn att ha cykelhjälm så länge jag bara kan. Hela livet förhoppningsvis. Helst inte tvinga förståss, bäst vore ju om de självmant vill ha det...
Den tredje trädgårdsbilden är ogräs. Jag vet inte vad det heter, men är hopplöst envist. Hela rabatten hos oss är full. Blir några små fula, gula blommor på, men den trådar ut sig över allt. Riv upp!

Maria sa...

Hej
Tack för växtidentifieringen. Då ska jag riva upp med liv och lust. Jag trodde att det skulle vara självklart att barn idag skulle ha hjälm. Känner mig rätt så grymt besviken på att det blev så här. Kram Maria