tisdag 17 maj 2011

Utelek

Bära vatten



Tungt vatten





Ledsen, kanske spillt lite vatten




Majken på balkongen




Dom vill bara vara ute. Och idag skulle dom inte gå hem från dagis och det var första gången det hände. Majken sitter under ett bord i sandlådan på dagis, kojan kallar hon den och ville inte lämna den. Och Ester ville inte släppa spaden och sandkakeformen. Jag fick dom till bilen på något vis. Tvillingar som inte vill gå hem är inte busenkelt att hantera. Jag har varit så glad hittils att det gått så enkelt.


Idag och flera dagar har jag varit så trött så jag har tvivlat på hur man ska få till jobb- och barnpusslet. Fast jag gillar inte ens att skriva så där. Det låter som att barn är problem. Men det är långtifrån självklart att klara av passa tider själv och passa alla barnens tider och städa och laga mat och inte ha någon som kommer och hjälper till en kväll eller dag ibland. Medicinen skulle jag tro är att lägga sig tidigare och planera bättre. Planera är jag dålig på så det får väl bli sömnen då.



Inga kommentarer: