måndag 16 maj 2011

Min dag och mina ytliga problem

Idag har min äldsta umeåvän varit här med sina två minsta barn. Det blir så avslappnat och mysigt när vi träffas. Vi åt småplättar och Bengts hittepåsoppa från igår. En fin förmiddag blev det och sen fiol med E och S och sen jobba kväll.

När jag sen kom hem och tittade mig i spegeln så tänkte jag att kanske jag borde piffa till mig lite. Det var hål i tjocktröjan, konstig icke-frisyr och fuljeansen. Och anledningen till att dom köptes var att dom kostade 98 kronor. Ett problem med dom är att dom är lite för stora och jag äger inget bälte. Jag tycker om kläder, fina som Gudrun Sjödéns, men vissa saker köper jag aldrig och det är till exempel byxor, bälten och underkläder. Så när lönen kommer så kanske jag till exempel ska beställa en klipptid. Och titta lite extra i Gudrun Sjödénkatalogen.

Inga kommentarer: