söndag 8 maj 2011

Länge sedan

jag skrev nu. Vet inte varför. Pollenallergi, trötthet, stöket kanske. Och så maj med sitt avslöjande ljus. Och så har jag känt mig lite ensam och saknat gamla huset. Cyklade förbi där i fredags när det regnade och då luktade det så av Poppeln. Och jag älskar den där doften Och så kom jag på igår att vi flyttat från vår fantastiska Klätterhortensia som nästan täckte hela gaveln på huset sista sommaren vi bodde där. Den är sagolik. Så nu ska jag ha en likadan på det här huset. Men hur många år kommer det att ta innan den blir stor? Nu får jag en ny klump i halsen. Gråtklumpen. Jag kanske kan smyga iväg någon natt och plocka ner den. Kanske ingen märker något!! Blev för övrigt så glad över kommentarerna jag fick efter mitt förra inlägg. Kände mig så mycket mindre ensam och styrkt i min tro.
Nu har jag varit och fotat i trädgården och skulle så gärna vilja veta lite saker. Hoppas ni kan svara. Igår gick jag runt med min vän E och frågade om vad olika saker kunde vara, men jag glömde ju en sida av huset.




Vad är det här för växt? Ser ut att bli något stort om man tittar på dom vissna som finns kvar.


Är det här ogräs? Finna massvis av detta i en rabatt, nej i två rabatter.


Ogräs eller inte?


Och hur gör man med växterna i stenpartiet? Ska jag ta bort dom vissna eller låta dom vara?



Inga kommentarer: