måndag 2 april 2012

Bästa Astrid

Astrid med systrarna Ingegerd och Stina


Jag sitter och förbereder en presentation av Astrid Lindgren för årskurs två. Jag blir helt uppslukad av henne. Vilken kvinna. Allt hon sagt och gjort och så barndomen på Näs. Jag längtar ut i naturen och längtar att snön försvinner. Igår blev det värsta vintern igen, när vi precis hade sett så fina vårblommor vid muséet.


Nu vill jag läsa Barnen i Bullerbyn. Det är ett högläsningstips från mig till dig. Det är riktigt bra och roligt.

2 kommentarer:

Familjen Tapper-Kaller sa...

Ja, hon är fantastisk!

Anonym sa...

Ja och nästan allt vi ser hemma är ju hennes. och läser. Emil är nog min favorit, särskilt när Alfred är sjuk och Emil kör till doktorn i snöstorm. Pippi, Bullerbyn, Saltkråkan (när jag var liten grät jag vid sista avsnittet), Ronja, Bröderna Lejonhjärta (som jag aldrig kunde läsa som barn, den var för sorglig), Mio, mfl, mfl.

Kram/Johanna