söndag 29 april 2012

Vår i mammas gamla jacka

Jag har gått runt i min mammas gamla skidanorak hela dagen idag och inte frusit det minsta. Då är det vår. Knopparna sticker upp i trädgården, sandlådan har tinat fram. Då är det vår. Jag har promenerat och cyklat massvis. Då är det vår.

Jag har varit på konfirmationsträff , för om några veckor ska min stora son på konfirmationsläger, jag har storhandlat med cykelkärran ensam. Våra bäbisar, eller bäbisar och bäbisar, har varit med sin pappa på fotbollsmatch.
På storhandlingen slank en Bamsefilm ner i vagnen och den ser flickorna på nu. Läskig drake tycker Majken. Så blir jag lite irriterad på att en del inte handlar något ekologiskt, inte ens bananer, fast jag på något vis vet att dom har en ganska okej ekonomi, som idag en familj som har hus, sommarhus och bil.

Om man vill och har råd och kan tänka sig att handla ekologiskt åtminstone lite grann, så har jag läst hos Naturskyddsföreningen att man ska satsa på:

Bananer och druvor
Mejeriprodukter
Kaffe
Kött
Potatis

Inga kommentarer: