fredag 6 april 2012

Långfredag

Vi påskpyntar, städar och så var det något jag ville skriva, men så har jag glömt. Men plötsligt så ändrades sommarens förutsättningar och anledningen är sorglig. Men i alla fall så kommer mina föräldrar inte att kunna vara i sin sommarstuga så mycket i sommar. Fast alla hoppas vi att dom kan få vara där åtminstone lite grann för det är lite det dom lever för. Kanske när min pappa får sin protes att dom kan vara där lite och det blir först i slutet sommaren. Men nu så kan vi vara där lite nu och då i sommar. Det är 40 mil dit, men ändå känns det som att det kan bli ganska bra. Vi hade bestämt oss ör att inte slösa pengar i sommar och alla semestrar vi gör blir dyra, även dom billiga för vi är så många. Ett restaurangbesök blir dyrt, ett inträde till något ställe blir dyrt och boendet blir ofta dyrt. Men som sagt anledningen är sorglig.

Snön har börjat irritera mig. Jag vill plantera. Jag såg knopparna på ett tråd på tomten och fick lite hopp.

Inga kommentarer: