lördag 14 april 2012

Skavsår

Den här veckan kom min träning av sig, men nu ska jag inte tänka att nu är det kört, istället tänker jag lördag och söndag springer jag. Jag har haft en konstig känsla i några månader att något skaver i mig. Något sitter inte rätt. En ny sko som jag inte gått in. Och mest av allt får jag den där känslan på jobbet. Igår kväll bestämde jag mig för att jobba bort den. Det måste ju gå ju.

Inte fundera så mycket, jobba och gå hem. Inte vara så relationsinriktad hela tiden. Det får jag vara på andra ställen istället. För jag tror att det blir fel förväntningar på ett jobb, även om det så klart är värsta bonuset att hitta vänner där och vara vänner där. Och det har jag ju nu också, men på ett annat sätt än förut. Nu ska jag och en av mina vänner på jobbet sätta upp en ny liten pjäs med premiär på världsbokdagen. Och jag är inte ens nervös, inte än i alla fall. Tänk att den här livrädda människan har jobbat bort någon liten rädsla på vägen.

2 kommentarer:

Maria sa...

Klok du är! Jag är nog också lite så som letar vänner överallt. Även där de inte finns.

Maria sa...

Hej
Tack snälla du. Skönt att höra att fler är så här.