torsdag 12 april 2012

Hundtips

Om en familj med 6 barn ska skaffa en hund, vilken ras? Vi känner att ett av våra barn skulle kunna behöva en hund här hemma. Fast såklart inte att hon ensam ska ansvara för den. Vi förstår allvaret med en hund och vi ska läsa på allt vad vi kan och det kanske dröjer bra länge, men kom gärna med råd till oss.

Igår kom Annika in på jobbet, äntligen. Hon som jobbat hos oss och nu slutat och lämnat värsta tomrummet efter sig. Nu fick vi prata.

Jag är ledig idag, jobbade igår och jobbar imorgon.Min sömn funkar inte bra. Ligger länge och kan inte somna. Någon slags kris är jag i. Jag funderar mycket.

3 kommentarer:

Michaela sa...

När jag och min bror var i skolåldern köpte våra föräldrar en hund åt oss, så det inte skulle vara så ensamt hemma när vi kom från skolan. Då fick vi en chokladbrun Cavalier King Charles Spaniel. Pablo hette han.
Och det var världens underbaraste hund. Att komma hem från skolan blev dagens höjdpunkt. Det är nu 15 år sedan han dog och ännu längre sen jag flyttade hemifrån, men honom minns vi ännu med värme och stor saknad. Kan absolut rekommendera en Cavalier för en barnfamilj, andra hundraser har jag ingen erfarenhet av.

Anonym sa...

Maria! Det var bara jag som glömde att avsluta på ett trevligt sätt! Jobbigt med kriskänslor. Glöm inte att det inte är farligt ...även om det kanske känns så. Konsten är väl att ha kraft att gå vidare eller förändra något, om det skulle vara det som behövs.
KRAM /E

Maria sa...

Hej Michaela
Den rasen blev vi väldigt intresserade av nu.Beskrivs somen mjuk och vänlig hund. Tack snälla för tipset./Maria

Kram Till dig också Elisabeth.