söndag 29 april 2012

Litet mirakel

Som ett litet mirakel var det när jag hittade alla tre delarna i Gunnel Lindes serie När jag var mamma, När mamma var mamma, När mormor var mamma. Helt olästa, fortfarande inplastade stod dom där på loppisen liksom inklämda i en hylla. Jag har läst en av dom förut och älskat den. Så mycket mammainspiration. Borde läsa den minst en gång per för att inte glömma det viktiga. Det viktiga är lekfullheten, glädjen, lyssnandet, närheten. Ja och mer fast jag måste läsa den igen för att kunna återge mer av det viktiga. Mitt i detta fick jag boken som jag stått i kö på, ni vet den som är skriven av dottern till hon som skrivit böcker om barnuppfostran. Det var sorglig och fruktansvärd läsning om det där barnet som aldrig fick veta att hennes upplevelser var sanna eller riktiga. Vilka kontraster. Jag fortsätter nu med alla delarna i Gunnel Lindes serie och bygger upp mig själv hoppas jag.

Inga kommentarer: