fredag 13 april 2012

Min dag

Ja nu har den här överkänsliga människa jobbat lite. Jag tycker inte jag gör mycket på jobbet den här veckan, kanske för att jag gör så mycket annars och nu är skolbarnen lediga så jag har inga barn som kommer för att höra sagor. Kanske var precis en sån här vecka jag behövde.

Sen har jag via jobbet fått möjlighet att gå och prata med en kvinna och det kändes så bra efter vårt andra möte idag. Jag har fått lite läxor att göra eller inte kanske riktiga läxor men ungefär. Nu är vi lediga två dagar innan skolan börjar igen. Signe läser och läser och nu har hon tagit sig an Harry Potter och fort går det. Idag har hon läst hela dagen förutom en liten stund när hon var ute på gården.

När jag var på en sån där tillställning som jag aldrig är på, den här gången var det midddag med fotbollsmammor. Det var i somras. Då sa en kvinna till mig, när hon förstod att jag tyckte den kommande 40-årsdagen kändes lite jobbig, att det blir så bra för då får du bestämma själv. Typ man blir vuxen då, på riktigt. Är det så, blir jag modigare, ärligare och mer harmonisk då?

Inga kommentarer: