söndag 22 april 2012

Morgonpromenad

Nu har jag provat med en ny modell, morgonpromenad. Inga mer kvällspromenader förrän jag får sommarlov för jag sover alldeles för dåligt. Men nu har jag gått över en timme med min promendkompis. Vi har pratat om sånt vi tycker är intressant. Nu känns den som den här dagen är helt oskriven. Jag ska i och för sig lära mig en mamma mu-roll till imorgon, men annars så vet jag inget. Då tänker jag, när såna här dagar, alltså oskrivna, dyker upp, att jag vill grilla korv i skogen. Men sällan blir det ju så. Så vi får se.

Kanske blir det istället att vi måste köpa ett golv till rummet i källaren och att vi då hamnar på något byggvaruhus och så har den här dagen gått. Vi har en snickare här som gör i ordning ett rum i källaren. Det rummet ska vår son bo i sen. Han vill det själv, fast jag tycker att det känns konstigt att ha barn i källaren. Fördelen med den här källaren är att den inte är så stor så rummet han ska ha är precis när man kommer ner från trappen. Men Majken hon vill inte att han ska sova i källaren. Hon är som jag, vill ha alla samlade.

Inga kommentarer: