måndag 23 april 2012

Hårklippning

Vi har klippt hår här igår och dagen innan det. Nu är Signes hår så där pagekort och Ernst hår är också ungefär i den längden. Vi behövde luskamma och för att kunna det var vi tvungna att reda ut hans tovor. Det tog tid. Och när vi ändå var klara kunde vi ju klippa eftersom det var så länge sedan. Det blir ju extremt tovigt om man aldrig klipper. Visst är det så? För mig är det så i alla fall. Min man klippte honom och jag gick upp med Signe och låg bredvid henne en stund innan hon skulle somna. Då hör jag Ernst gå upp för trappan och sucka, en suck som kom från tårna och gick igenom hela kroppen, så tung var den.

Sen förstår jag hur han står framför spegeln och så säger han: Men det här är ju fullständigt bedrövligt. Jag och Signe kunde inte hålla oss för skratt. Vi förstod att det var frisyren han var missnöjd med. Han reagerar alltid så här samma dag vi klippt honom och sen går det över. Idag är allt bra igen och inte fullständigt bedrövligt. Jag frågade honom igår om vi skulle gå till frisören. Men nej det vill han inte för då blir det ännu värre.

Inga kommentarer: